Treceți la conținutul principal

Hai la joacă!

 


     Hai la joacă!

     Când rostesc aceste cuvinte, totul devine mai simplu, mai ușor, mai inocent.

     Sunt cuvinte, pe care nu trebuie să le dăm uitării, atunci când ne-am maturizat, când am devenit părinți sau bunici. Din potrivă! Atunci este și mai palpitant să le punem în practică. 😁

      De curând am avut câteva seri de jocuri foarte frumoase. Nu se întâmplă des, poate chiar prea rar. Dar și când se întâmplă, țin cu orele. Și este atât de plăcut, de revigorant. Sunt acele seri pe care le poți numi seri pentru reîncărcarea bateriilor, seri pentru cunoaștere și recunoaștere, seri pentru aduceri aminte, seri de învățare prin joc, seri frumoase în familie. 🥰

      Timpul petrecut cu cei mici este foarte important, mai ales pentru dezvoltarea lor emoțională. Multe sunt momentele în care îmi reproșez că nu este destul timp pentru câte îmi propun să fac într-o zi cu ai mei copii. Ca o recunoștință pentru faptul că, ai mei copii nu uită să îmi aducă aminte cât de importantă este joaca în viața lor, astăzi este despre jocurile pe care le jucăm noi, sub diferite forme și despre ce conțin ele și cum le dezvoltă copiilor imaginația, despre cum poate un joc să stimuleze pofta de învățare și atenția.

       Petrecere în pijamale - fiecare membru al familiei, rostește un cuvânt, nu contează domeniul/categoria. Unul din părinți, cu telefonul setat pe YouTube 🙈, introduce acel cuvânt în spațiul destinat căutării și dă play la prima melodie (cu mici excepții). Spun mici excepții, pentru că este posibil ca prima melodie din listă, să nu fie de fapt o melodie sau să nu fie pe placul părinților. Dansați, cântați, simțiți-vă bine și petreceți! Ținuta este obligatorie!😁💃🕺 Vârsta recomandată: fără limită de vârstă ❗

       Eu văd cu ochișorii mei mici - este un joc învățat de fete la grădiniță, care se poate juca oriunde v-ați afla. Nu știu exact cum este jocul original, dar noi la subiectul culorilor, am mai adăugat și altele, pentru a fi mai antrenant. Acest joc dezvoltă atenția, cunoașterea, ajută la învățare, într-un mod distractiv, a culorilor, mărimilor (mic, mare), formelor (rotund, pătrat etc.), stimulează creativitatea. Noi l-am jucat acasă, în mașină, la plimbare, iar faptul că este un joc verbal se poate juca și înainte de culcare sau chiar în magazin la cumpărături. 

   Cum procedăm? În funcție de câte persoane sunt implicate în joc, alegeți cine să înceapă. Există diferite moduri prin care se poate face acest lucru: verbal (ex. eu vreau primul, de data aceasta începe mama sau....), dăm cu zarul și numărul cel mai mare are prioritate, în funcție de vârsta participanților etc.  Apoi, ca părinte, dacă sunteți primul, puteți alege și subiectul (forme geometrice, culori, mărimi, jucării, haine, animale etc ). Alegerea subiectului nu este obligatorie. Noi am făcut această catalogare, pentru a pune mai mult accent pe anumite activități (ex. Astăzi, este zi de strâns hainele de la uscat sau de întins hainele la uscat. Dacă unul din copii se oferă să vă ajute, puteți transforma asta în ceva distractiv. Ex. "Eu văd cu ochișorii mei mici ceva de culoare roz." Pantalonii mei, bluza surorii etc., copilul dând răspuns în funcție de ceea ce vede în coșul cu haine sau pe uscător).

Vârsta recomandată: de la 3 ani, la cât mai mult😁❗

    150 de jocuri 🎲 de la Noriel  - indiferent dacă jocurile sunt inventate sau cumpărate, distracția și educația, pot atinge cote maxime.


    Aceste 150 de jocuri, stimulează atenția, răbdarea, concentrarea, adulților le aduc aminte de copilărie și copiii își pun în mișcare funcțiile creierului. Eu garantez că aceste jocuri vor cuceri multe minți și ochișori, care folosesc în exces ecranele și vă aduc în situația în care nu știți cum să-i faceți să renunțe la ele într-un mod blând și prietenos. Există și varianta cu mai puține jocuri, nu contează care o achiziționați, important este să le jucați, întreaga familie. Va fi memorabil!
    Vârsta recomandată: 5 ani+, dar jocurile mai ușoare (ex. Nu te supăra frate, l-am jucat și cu copil de trei ani. Eu cred că depinde puțin și de dezvoltarea copilului)

     Un alt joc al familiei noastre este, 

Alfabetarul electronic


     Acest joc, îi ajută pe copii să învețe mai ușor literele, cifrele și cuvintele noi. Mai mult, stimulează concentrarea, le antrenează rapiditatea de a găsi obiectele în mulțime. Vârsta recomandată: 3 ani+.

    Pentru momentele în care există dorințe de explorare și nevoia de a fi detectivi, jocul Ochi de vultur 🦅 de la D-Toys este excelent. 

    Acest joc antrenează atenția, răbdarea, viteza, să nu vă supărați dacă pierdeți (spune Teodora)😁 Vârsta recomandată pentru acest joc este de 4+ și între doi și șase jucători.






   Pentru jocul de-a detectivii, eu am creat și o fișă Detectivii Toamnei și pe surorile ei, 

Primăvara


Vara
 
Iarna

  Din dragoste pentru voi și copilașii noștri, care caută mereu să le fie antrenată nevoia  de conectare, de cunoaștere.

  Îmi doresc să vă fie de folos și să împărtășiți cu noi sentimentele, pe care le-ați trăit, atunci când ați jucat măcar, un joc, din cele descrise mai sus 

  Vă doresc experiențe de neuitat și copilașii să aibă parte de cele mai frumoase momente alături de părinții sau bunicii lor.

Îmbrățișări și sănătate!








Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cu mămica la povești - Episodul 3

„Ceea ce nu ne omoară, ne face mai puternici” Friedrich Nietzsche           „Zâna Scutecel” actuala „Zanana”... Așa este cunoscută Ana Ivan, cea de-a treia mămică a minusculului meu proiect deși, cu fiecare lună care trece și cu fiecare poveste pe care o primesc pe email, proiectul meu crește și eu cu el.      V ă mărturisesc că Ana, a fost inspirația mea pentru acest blog. M-am regăsit mereu în tot ceea ce scria și mai ales în... „ Viața cu 3 copii și scrisul ca terapie”.      „Sunt Ana (de câte ori mă prezint, în capul meu mereu răsună „ce nume simplu” așa cum cântă Tudor Chirilă într-una din melodiile sale), am 40 de ani, 3 copii, un soț și 2 căței.      Cam așa ne prezentăm la modul general atunci când povestim cuiva de noi, nu?      Dar dincolo de aceste lucruri pe care le am în jurul meu, sunt Ana, un suflet de copil care nu a crescut dincolo de 14 ani, care iubește viața, iubește să scrie de la 8 ani (de când scriam poezii și scenarii de film) și care abia după 35 de ani și-a gă

Cu mămica la povești - Episodul 4

  Din moment ce am devenit mamă de copil special, am ajuns să cunosc multe mame puternice și pe copiii lor luptători. Adevărate minuni pe acest pământ! Două dintre aceste minuni sunt Emilia și fiica ei Agnes, de care v-am mai povestit într-un  articol . Astăzi, vine să vă spună chiar ea povestea și sper să vă ofere și vouă, așa cum mi-a oferit mie, curaj și putere să luptați pentru visul vostru, dar mai ales pentru copilul/copiii voștri. „Îți mulțumesc mult, Ioana, pentru provocarea lansată. Mă simt onorată să răspund cu entuziasm solicitării tale. Să fii mamă de 3 copii și să aduci comunității un plus de valoare, e mare lucru.  Eu sunt Emilia, am 36 de ani, un copil special și un soț ( c-așa-i modelul ♥️♥️♥️), o familie numeroasă minunată și prieteni in multe colțuri ale lumii. De mică am fost atentă la relațiile interumane și extrem de sociabilă. La bază sunt învățătoare, apoi absolventă de Sociologie si un master pe dezvoltare comunitară. Pentru că învățarea nu e niciodată suficien

32 de ani și gândurile mele despre viață

Astăzi, este o zi specială. Se spune că femeile nu trebuie întrebate de vârstă, dar nici ele nu trebuie să o dezvăluie. Am fost de multe ori numită „copilul de 14 ani” chiar dacă eu aveam 20, „copilul cu copii”, „mamă foarte tânără”; nu m-au deranjat aceste afirmații.  Recunosc că în multe chestiuni de viață am fost o grăbită, probabil pentru că am vrut să demonstrez că pot.  Cui? Nici astăzi nu știu.  Mie? Probabil.  Remușcări pentru că m-am grăbit? Da!  Cu toate acestea nu m-am oprit. Am fost mereu persoana care a vrut mai mult de la ea, în primul rând. Dar și persoana care s-a încrezut mult în oamenii care nu au meritat. Am suferit și nu m-am vindecat total, încă. Dar am avut mereu o CREDINȚĂ aparte; iertarea și uitarea vin cu timpul. Nu mă mai grăbesc!  Am învățat că momentele trebuie savurate mai mult și sunt mult mai frumoase când sunt spontane. Pregătirea, programarea, nu se vor plia mereu pe momentul pe care îți dorești să îl trăiești.  Spontan este și acest articol. M-am trez