Treceți la conținutul principal

Toplița, pe lista locurilor de vizitat

      


   Într-un articol anterior, am spus că voi scrie despre multe alte motive pentru care, ar fi interesant, ca în jurnalul de vacanță al fiecăruia dintre voi, să se găsească și Municipiul Toplița, din Județul Harghita.

   Indiferent că este vară sau iarnă, în Toplița se găsesc diferite opțiuni pentru petrecerea concediilor în familie și nu numai. Așezat la poalele munților Călimani, orașul deține priveliști și locuri minunate, unde îți poți petrece concediul atât vara cât și iarna. 

   Fie că faci parte din grupul celor care nu concep viața fără sport, fie că faci parte din grupul celor care definesc relaxarea prin: „astăzi vreau doar să dorm", „astăzi vreau doar să lenevesc cu burta la soare" sau „astăzi stau în fața focului cu o cană de vin fiert în mână și meditez" 😁, aici la Toplița le poți combina și îți garantez succesul.

   În următoarele rânduri, am încercat să adun cât mai multe informații, pentru a vă fi cât mai ușor să găsiți ceea ce vă interesează. Nu am fost și nu sunt eu ghidul. Sunt născută și crescută în acest minunat oraș și vreau să cred că, prin acest articol, pot ajuta oarecum la creșterea turismului în această zonă minunată.

   Voi structura articolul pe câteva capitole și vă voi pune la dispoziție câteva linkuri unde puteți găsi mai multe informații. Să începem!

1. Cum ajung la Toplița și cum mă deplasez în diferite puncte din oraș?

   Simplu! 

   La Toplița se ajunge ușor atât cu mașina personală (introducând pe Google Maps Toplița, Harghita), cât și cu autobuzul sau cu trenul. Tot ce trebuie să faci este să intri pe site-ul celor de la CFR călători și să introduci datele cerute sau să te prezinți la un ghișeu în gară. Dacă alegi să vi cu autobuzul dinspre Cluj-Napoca, de exemplu, firma de transport Dany Trans îți stă la dispoziție, iar pentru a ajunge din alte părți tot cu autobuzul, pe Autogări.ro găsești mai multe detalii. Pentru deplasări în interiorul localității sau în împrejurimi, orașul dispune de firmă de taxi. Taxiurile pot fi găsite în parcarea special amenajată din fața Primăriei Municipiului Toplița.

2. Unde mă pot caza și unde pot lua masa?

   De la hoteluri și pensiuni, care mai de care, amplasate în diferite părți ale orașului, Toplița dispune de o gamă destul de variată de posibilități de cazare, iar plata se poate face chiar și cu vauchere de vacanță. Așadar, nu mai stați pe gânduri și fie că accesați linkurile (Hotel-Restaurant MureșLa Ion pe DealCasa MeraCasa DayaAlpin RoomsPensiunea BaciuCabana Farkas), fie că dați căutare (cazare Toplița, Harghita) pe Google, pentru și mai multe locuri de cazare, rezervați din timp și nu veți regreta. Iar dacă ați urmat linkurile de mai sus, ați putut observa că, o parte din ele au și loc de luat masa la care voi mai adăuga (Restaurant IzabellaBaroc PubSiestaLa Rocca).

3. Ce pot face la Toplița?

   Multe! 

   Pentru că ne aflăm în plină iarnă, voi începe cu multitudinea de activități pentru iarnă. Îndrăgostiții de sporturi de iarnă au la dispoziție Pârtia ToplițaPensiunea Baciu este și administratorul pârtiei, așa că, dacă prindeți loc de cazare aici, aveți tot pachetul într-un singur loc și alte beneficii: priveliște, relaxare, sport, somn și mâncare. Bineînțeles, pe drumul până la pârtie veți avea parte de un peisaj de poveste și veți găsi și alte locuri de cazare. Aici aveți și o listă oficială cu instructorii de schi, dacă aveți nevoie.

   După câteva ture pe pârtie, aveți posibilitatea să vă relaxați la Băile Banffy. O plimbare, după o masă copioasă este foarte benefică, deci cascada cu apă termală este unul din punctele care merită vizitat. Tot pentru iubitorii de sporturi de iarnă, orașul vă pune la dispoziție, începând cu acest an, patinoarul din centrul orașului, care este amplasat chiar în fața Cinematografului Calimani și iată cum vacanța la munte, în municipiul Toplița chiar merită.

   Pentru perioada de vară avem în „meniu" mici modificări, prin faptul că adăugăm curs de echitație, ștrandurile Urmanczy și Banffy. Mai mult traseele cicloturistice vă vor ajuta să vă mențineți în formă, așa că nu vă uitați bicicleta acasă.  

   Nu am uitat de simplele plimbări pe jos sau de puncte de vizitare ca mănăstirile și bisericile din zonă, Parcul Național Călimani, Altar belvedere. În sezonul de înflorire al lavandei, puteți petrece clipe minunate alaturi de cei dragi într-un cadru natural și înmiresmat. Nu uităm nici de pasionații de pescuit și vă oferim locul perfect de relaxare. Și pentru a avea informații actualizate, în funcție de perioada în care vă veți afla la Toplița, consultați pagina Centrului de informare turistică și veți găsi acolo mult mai multe informații despre activitățile din planul turistic al orașului și nu numai.

   Sper să vă fie de folos informațiile adunate aici și să aveți parte de vacanțe memorabile într-un oraș de munte. Iar dacă aveți ocazia sau ați avut deja ocazia să vizitați și să intrați în contact cu punctele menționate mai sus, indiferent de natura lor, vă rog să vă lăsați impresiile în comentarii.

  Psst! Stați că nu am terminat! Pentru o și mai mare credibilitate, vă las aici un super link, cu o super veste, despre acest minunat oraș turistic ☺️ Localitate turistică 2022 🥳




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cu mămica la povești - Episodul 3

„Ceea ce nu ne omoară, ne face mai puternici” Friedrich Nietzsche           „Zâna Scutecel” actuala „Zanana”... Așa este cunoscută Ana Ivan, cea de-a treia mămică a minusculului meu proiect deși, cu fiecare lună care trece și cu fiecare poveste pe care o primesc pe email, proiectul meu crește și eu cu el.      V ă mărturisesc că Ana, a fost inspirația mea pentru acest blog. M-am regăsit mereu în tot ceea ce scria și mai ales în... „ Viața cu 3 copii și scrisul ca terapie”.      „Sunt Ana (de câte ori mă prezint, în capul meu mereu răsună „ce nume simplu” așa cum cântă Tudor Chirilă într-una din melodiile sale), am 40 de ani, 3 copii, un soț și 2 căței.      Cam așa ne prezentăm la modul general atunci când povestim cuiva de noi, nu?      Dar dincolo de aceste lucruri pe care le am în jurul meu, sunt Ana, un suflet de copil care nu a crescut dincolo de 14 ani, care iubește viața, iubește să scrie de la 8 ani (de când scriam poezii și scenarii de film) și care abia după 35 de ani și-a gă

Cu mămica la povești - Episodul 4

  Din moment ce am devenit mamă de copil special, am ajuns să cunosc multe mame puternice și pe copiii lor luptători. Adevărate minuni pe acest pământ! Două dintre aceste minuni sunt Emilia și fiica ei Agnes, de care v-am mai povestit într-un  articol . Astăzi, vine să vă spună chiar ea povestea și sper să vă ofere și vouă, așa cum mi-a oferit mie, curaj și putere să luptați pentru visul vostru, dar mai ales pentru copilul/copiii voștri. „Îți mulțumesc mult, Ioana, pentru provocarea lansată. Mă simt onorată să răspund cu entuziasm solicitării tale. Să fii mamă de 3 copii și să aduci comunității un plus de valoare, e mare lucru.  Eu sunt Emilia, am 36 de ani, un copil special și un soț ( c-așa-i modelul ♥️♥️♥️), o familie numeroasă minunată și prieteni in multe colțuri ale lumii. De mică am fost atentă la relațiile interumane și extrem de sociabilă. La bază sunt învățătoare, apoi absolventă de Sociologie si un master pe dezvoltare comunitară. Pentru că învățarea nu e niciodată suficien

32 de ani și gândurile mele despre viață

Astăzi, este o zi specială. Se spune că femeile nu trebuie întrebate de vârstă, dar nici ele nu trebuie să o dezvăluie. Am fost de multe ori numită „copilul de 14 ani” chiar dacă eu aveam 20, „copilul cu copii”, „mamă foarte tânără”; nu m-au deranjat aceste afirmații.  Recunosc că în multe chestiuni de viață am fost o grăbită, probabil pentru că am vrut să demonstrez că pot.  Cui? Nici astăzi nu știu.  Mie? Probabil.  Remușcări pentru că m-am grăbit? Da!  Cu toate acestea nu m-am oprit. Am fost mereu persoana care a vrut mai mult de la ea, în primul rând. Dar și persoana care s-a încrezut mult în oamenii care nu au meritat. Am suferit și nu m-am vindecat total, încă. Dar am avut mereu o CREDINȚĂ aparte; iertarea și uitarea vin cu timpul. Nu mă mai grăbesc!  Am învățat că momentele trebuie savurate mai mult și sunt mult mai frumoase când sunt spontane. Pregătirea, programarea, nu se vor plia mereu pe momentul pe care îți dorești să îl trăiești.  Spontan este și acest articol. M-am trez