Treceți la conținutul principal

Despre cicatricile unei mame

 

    A fi mamă, este cel mai frumos "loc de muncă" pe care îl poți avea ca femei. Ești propria șefă și totuși sub papucul unui șef sau mai mulți 😉 Dar ceea ce îți oferă ai tăi copii, nu cred că poate să îți ofere o altă persoană.
  
  Cu toate acestea o mamă, la final de viață, dacă ar fi să poată număra cicatricile fizice și sufletești, ar bate toate recordurile lumii. Ar putea primii toate medaliile și toate distincțiile din lume și tot nu ar fi suficiente pentru toată truda unei mame.

    Încă din primii ani de viață, când abia știm să mergem sau să scoatem câteva cuvinte mai clare, noi femeile, avem instinctul de mamă. Nu cred să există în lumea asta, o fetiță care să nu se fi jucat măcar o dată în copilăria ei de-a mama iubitoare. Iar pentru că cei mici sunt niște "copiatoare" fidele, vom vedea la fiecare din ei, cum încearcă să imite tot ce văd, aud și simt. Inevitabil, ca părinți, suntem primul lor model de viață.

    Când devenim mame, eu spun că mamă ești din clipa în care ai rămas însărcinată și ai aflat acest lucru și ai decis să păstrezi sarcina, prioritățile se schimbă, dar mai ales comportamentul nostru se schimbă. După ce știm, că în al nostru pântec, locuiește și crește un pui de om, inevitabil devenim mai protective, mai atente, mai neliniște, mai temătoare. Instinctul matern trece la un alt nivel și cicatricile încep să apară. "Cicatrici" pe creier, pe oase, pe mușchi, pentru că suntem într-o tensiune continuă prin care corpul nostru nu a mai trecut și de care el luptă să se apere oarecum. Urmează cicatricile fizice, fie după o naștere naturală mai grea, fie după o cezariană, la care inevitabil se adaugă și cele psihice și sufletești în continuare. Te doare fiecare noapte nedormită pentru că bebe are o noapte poate mai grea ca a ta. Te doare fiecare dinte care îi iese și fiecare frustrare pe care o are atunci când nu reușește să facă ceva singur. Te dor lacrimile copiilor tăi și durerea lor fizică, atunci când cad, este și a ta. După ce cresc parcă sunt mai multe și mai adânci.

   Te străduiești enorm să-i înțelegi, să îi ajuți și parcă tot ce faci este contra dorinței tale. Experimentez asta aproape zilnic în ultima perioadă și de multe ori strig și la propriu și la figurat, din toată puterea și întreb: "Unde greșesc!?" 
 
     Povestind cu mai multe mămici, realizez că, atâta timp cât nu am intenția să îmi rănesc copiii fizic sau psihic, atâta timp cât intențiile mele sunt cele mai bune și pentru binele copiilor, nu greșesc. Suntem doar dornice de control, de perfecțiune și frustrarea sau neputința, apar atunci când nu reușim să atingem limita zilnică. Ne punem limite prea mari și uităm ce este cel mai important pentru noi și copiii noștri.

   Liniștește-te, dragă mamă! Ai milă de tine ca să poți avea milă de ai tăi copii.  Bucură-te de cele mai mici lucruri pe care reușești să le faci într-o zi și nu îți dori mai mult. Stai mai mult cu ai tăi copii, pentru ca la final de zi, de viață, făcând numărătoarea să poți spune: "Toate au avut durerea lor cândva, dar astăzi pot spune cu toată convingerea, că sunt mândră de ai mei copii și nici una dintre aceste cicatrici nu a fost făcută în zadar!"

    

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cu mămica la povești - Episodul 3

„Ceea ce nu ne omoară, ne face mai puternici” Friedrich Nietzsche           „Zâna Scutecel” actuala „Zanana”... Așa este cunoscută Ana Ivan, cea de-a treia mămică a minusculului meu proiect deși, cu fiecare lună care trece și cu fiecare poveste pe care o primesc pe email, proiectul meu crește și eu cu el.      V ă mărturisesc că Ana, a fost inspirația mea pentru acest blog. M-am regăsit mereu în tot ceea ce scria și mai ales în... „ Viața cu 3 copii și scrisul ca terapie”.      „Sunt Ana (de câte ori mă prezint, în capul meu mereu răsună „ce nume simplu” așa cum cântă Tudor Chirilă într-una din melodiile sale), am 40 de ani, 3 copii, un soț și 2 căței.      Cam așa ne prezentăm la modul general atunci când povestim cuiva de noi, nu?      Dar dincolo de aceste lucruri pe care le am în jurul meu, sunt Ana, un suflet de copil care nu a crescut dincolo de 14 ani, care iubește viața, iubește să scrie de la 8 ani (de când scriam poezii și scenarii de film) și care abia după 35 de ani și-a gă

Cu mămica la povești - Episodul 4

  Din moment ce am devenit mamă de copil special, am ajuns să cunosc multe mame puternice și pe copiii lor luptători. Adevărate minuni pe acest pământ! Două dintre aceste minuni sunt Emilia și fiica ei Agnes, de care v-am mai povestit într-un  articol . Astăzi, vine să vă spună chiar ea povestea și sper să vă ofere și vouă, așa cum mi-a oferit mie, curaj și putere să luptați pentru visul vostru, dar mai ales pentru copilul/copiii voștri. „Îți mulțumesc mult, Ioana, pentru provocarea lansată. Mă simt onorată să răspund cu entuziasm solicitării tale. Să fii mamă de 3 copii și să aduci comunității un plus de valoare, e mare lucru.  Eu sunt Emilia, am 36 de ani, un copil special și un soț ( c-așa-i modelul ♥️♥️♥️), o familie numeroasă minunată și prieteni in multe colțuri ale lumii. De mică am fost atentă la relațiile interumane și extrem de sociabilă. La bază sunt învățătoare, apoi absolventă de Sociologie si un master pe dezvoltare comunitară. Pentru că învățarea nu e niciodată suficien

32 de ani și gândurile mele despre viață

Astăzi, este o zi specială. Se spune că femeile nu trebuie întrebate de vârstă, dar nici ele nu trebuie să o dezvăluie. Am fost de multe ori numită „copilul de 14 ani” chiar dacă eu aveam 20, „copilul cu copii”, „mamă foarte tânără”; nu m-au deranjat aceste afirmații.  Recunosc că în multe chestiuni de viață am fost o grăbită, probabil pentru că am vrut să demonstrez că pot.  Cui? Nici astăzi nu știu.  Mie? Probabil.  Remușcări pentru că m-am grăbit? Da!  Cu toate acestea nu m-am oprit. Am fost mereu persoana care a vrut mai mult de la ea, în primul rând. Dar și persoana care s-a încrezut mult în oamenii care nu au meritat. Am suferit și nu m-am vindecat total, încă. Dar am avut mereu o CREDINȚĂ aparte; iertarea și uitarea vin cu timpul. Nu mă mai grăbesc!  Am învățat că momentele trebuie savurate mai mult și sunt mult mai frumoase când sunt spontane. Pregătirea, programarea, nu se vor plia mereu pe momentul pe care îți dorești să îl trăiești.  Spontan este și acest articol. M-am trez