Treceți la conținutul principal

De ce am ales România?

    Astăzi vreau să vă povestesc despre una dintre cele mai grele alegeri pe care a trebuit să o luăm în ultimii ani. Este adevărat că viața noastră depinde mult de ce fel de alegeri facem, unele mai ușoare, altele mai grele, unele nu știm dacă sunt bune, iar de altele ne dăm seama mai târziu.

    În 2017, după trei ani și jumătate de locuit printre străini, am decis să ne reîntoarcem în țară, definitiv! Nu a fost ușor deloc să facem această alegere, așa cum nu a fost ușor să plecăm. Acolo s-a născut Teodora, aveam locuri bune de muncă, aveam prieteni și eu, chiar pe frățiorul meu. Aveam multe și totuși lipseau multe! Nu este ușor să locuiești și să lucrezi printre străini. Oricât te străduiești să te integrezi, înveți limba, îți schimbi obiceiurile, te schimbi pe tine, doar să le fi pe plac. Vestea proastă este că, îți trebuie o viață să fi acceptat ca fiind unul de-a lor și nici atunci nu este suficient.

    Am părăsit România o singură dată, atunci când tineri fiind, simțeam că trebuie să schimbăm ceva în viața noastră, pentru că altfel viața avea să ne schimbe pe noi!

    Dumnezeu a făcut ca fiecare să găsească ceva minunat la celălalt, ceva ce nu găsiseră poate până atunci, ceva de la care nu se puteau lipsi. Viața te încearcă cu multe nedorite, dar toate de la Dumnezeu, cu credință și răbdare, le-am primit și purtat.

    Am ajuns în România. Am început munca, ne-am luat viața de la capăt. A venit a doua minune, Daria. Am realizat cum multe se schimbă, cum ne schimbăm noi, cu fiecare copil pe care îl primim în viața noastră. Nu este ușor să fi părinte, dar este cel mai minunat mod prin care îți poți trăi viața. Te va durea la fel pentru fiecare, chiar dacă după ce vor mai crește ei vor spune contrariul, dar toate au timpul lor și dacă le este rânduit ca la rândul lor să aibă copii, vor simți pe pielea lor ce înseamnă.

    Anul acesta, realizez și mai tare durerea despre care vă spuneam mai sus. Este durerea care te depășește și care te face să sacrifici multe aripi ca să poți păstra un echilibru. Este durerea care te face să vrei să ai control și răspuns la orice, iar dacă nu le poți obține măcar pe jumătate te mănâncă de viu. A treia minune este aici, acum cu noi. Ne bucurăm de el ca de Rai. A fost la un pas de el, dar Dumnezeu a vrut totuși să avem raiul nostru și aici pe pământ.

    De ce am ales România? Pentru că ea este țara noastră, pentru că aici ne sunt părinții și frații, pentru că am fost mereu oameni optimiști care au sperat că mâine va fi mai bine. Noi am avut un "noroc" aparte. Am avut mereu parte de oameni minunați, care au fost alaturi de noi la timpul potrivit și poate de aceea întoarcerea a fost oarecum ușoară. Am ales România, pentru că, alături de soțul meu, tatăl copiilor mei, am hotărât să ne numărăm printre cei care dau o șansă acestei țări, șansă pe care puțini o mai dau. Nu condamn pe nimeni pentru alegerile făcute! Am ales România pentru că, am știut că undeva, cineva sau ceva, merită această șansă.

De când s-a născut Ioan-Alexandru, ne rugăm că Dumnezeu să ne arate cele mai bune căi prin oameni, care la momentul potrivit, îi vor oferi copilului nostru, șansa la o viață normală. Poate părea aberant ce spun, dar în ciuda bolii, noi chiar suntem o familie norocoasă. De ce? Pentru că în lume chiar există boli care nu au încă leac, iar singura șansă la viață a copiilor români, încercați de astfel de boli, este străinătatea. Noi am vrut, indirect, să cedăm acest loc unui copil care chiar nu poate fi salvat aici.

România ne-a ales pe noi! 





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cu mămica la povești - Episodul 3

„Ceea ce nu ne omoară, ne face mai puternici” Friedrich Nietzsche           „Zâna Scutecel” actuala „Zanana”... Așa este cunoscută Ana Ivan, cea de-a treia mămică a minusculului meu proiect deși, cu fiecare lună care trece și cu fiecare poveste pe care o primesc pe email, proiectul meu crește și eu cu el.      V ă mărturisesc că Ana, a fost inspirația mea pentru acest blog. M-am regăsit mereu în tot ceea ce scria și mai ales în... „ Viața cu 3 copii și scrisul ca terapie”.      „Sunt Ana (de câte ori mă prezint, în capul meu mereu răsună „ce nume simplu” așa cum cântă Tudor Chirilă într-una din melodiile sale), am 40 de ani, 3 copii, un soț și 2 căței.      Cam așa ne prezentăm la modul general atunci când povestim cuiva de noi, nu?      Dar dincolo de aceste lucruri pe care le am în jurul meu, sunt Ana, un suflet de copil care nu a crescut dincolo de 14 ani, care iubește viața, iubește să scrie de la 8 ani (de când scriam poezii și scenarii de film) și care abia după 35 de ani și-a gă

Cu mămica la povești - Episodul 4

  Din moment ce am devenit mamă de copil special, am ajuns să cunosc multe mame puternice și pe copiii lor luptători. Adevărate minuni pe acest pământ! Două dintre aceste minuni sunt Emilia și fiica ei Agnes, de care v-am mai povestit într-un  articol . Astăzi, vine să vă spună chiar ea povestea și sper să vă ofere și vouă, așa cum mi-a oferit mie, curaj și putere să luptați pentru visul vostru, dar mai ales pentru copilul/copiii voștri. „Îți mulțumesc mult, Ioana, pentru provocarea lansată. Mă simt onorată să răspund cu entuziasm solicitării tale. Să fii mamă de 3 copii și să aduci comunității un plus de valoare, e mare lucru.  Eu sunt Emilia, am 36 de ani, un copil special și un soț ( c-așa-i modelul ♥️♥️♥️), o familie numeroasă minunată și prieteni in multe colțuri ale lumii. De mică am fost atentă la relațiile interumane și extrem de sociabilă. La bază sunt învățătoare, apoi absolventă de Sociologie si un master pe dezvoltare comunitară. Pentru că învățarea nu e niciodată suficien

Cu mămica la povești - Episodul 1

    Dragă mamă, mi-a luat ceva timp să ajung să mă țin de promisiune să vin să stau de vorbă cu tine. Trădătorul... Hoțul... Este timpul... Și nu doar al meu. Al multor mame de pe acest pământ.      Poveștile acestui micuț proiect le voi intitula simplu: „Episodul...”.   Astăzi, avem primul episod cu si despre o mamă care dorește să fie mâine, mai bună decât astăzi (care de fapt este visul oricărei mame), doar că ea este fetița, adolescenta, studenta, fiica, prietena, sora și acum soția și mama, care face asta zi de zi, de când se știe. Și tot în același trup se află cea care m-a ridicat și m-a susținut de foarte multe ori.      Dragă prietenă, de vorbă cu tine aș sta nopți întregi. Să ne aducem aminte de copilărie, de filosofia tinereților apuse. Am crescut prea repede, dar mi-ai rămas adânc cuibărită în suflet și în gând. Îți mulțumesc că astăzi, după atâta timp uitat într-un cufăr, ai acceptat să te deschizi și să mă sprijini în urcușul meu.      Mai multe nu mai spun. Sunt lucruri