Treceți la conținutul principal

Ce ne dorim? Ce primim? Ce oferim?

    De cele mai multe ori, în viața noastră de mămici, mai ales acum când avem la dispoziție atâtea resurse de informare, căutăm diverse metode de organizare a timpului și a casei, diverse metode de parenting, fel și fel de activități prin care să ne câștigăm copiii. Toate acestea pentru că, fie noi am rămas fără idei, fie pentru că nu mai dau roade metodele noastre, dar și pentru că ne gândim că dacă alte mămici au reușit, vom reuși și noi. Problemele apar atunci când ajungem la concluzia că nici metodele altor mămici nu ne mai sunt de ajutor, nu mai satisfac nevoile noastre și ale celor dragi.

    În ultimele săptămâni, în aceeași situație am fost și eu. De fapt, încă nu pot spune că sunt perfect zen și că toate s-au rezolvat ca prin magie. Până la urmă am realizat că pierd timp prețios căutând fel și fel de „ajutoare” și că soluțiile adevărate sunt în mâinile mele. Dar asta nu înseamnă că nu voi mai căuta sau cere păreri și de acum înainte.

    Ideea este următoarea. Cu siguranță multe din cele găsite pe internet sau sfaturile primite de la alte mămici pe care le cunosc personal și care fac parte din familie sau din cercul de prieteni, m-au ajutat mai mult sau mai puțin. Sunt sigură că la fel se întâmplă la fiecare mămică. Ce vreau să spun este că, multe din aceste sfaturi, personal, am avut perioade în care nici măcar nu stăteam să le analizez puțin. Mi se ofereau, le primeam și le puneam în practică și clar rezultatul era sau nu eficient.

    


  Am avut perioade în care mă frământam foarte mult din cauza nereușitelor și mă întrebam unde greșesc? 
    Ei bine, greșeam acolo unde uitam să mă gândesc la mine și familia mea. Greșeam acolo unde, în disperare de cauză și dorința de a realiza cât mai repede un lucru, o situație, uitam să analizez, uitam că nu tuturor ni se potrivesc aceleași lucruri, uitam că suntem diferiți. Eșecul devenea inevitabil!
    Goana după rezolvare rapidă, goana după rezultate imediate, goana după ceva ce nu îmi dădeam seaman că pur și simplu nu se potrivește cu mine și familia mea, goana după perfecțiunea întruchipată, mă epuizau!


    STOP am spus de curând, dar sper că nu târziu! De ce? Pentru că efectiv am ajuns să fac multe lucruri mult prea mecanic, pentru că nu mă mai înțelegeam cu membrii familiei, pentru că veșnic eram obosită, pentru că am uitat de Dumnezeu. Pentru că am ales să trăiesc doar pe fugă și de dragul unor momente scurte de fericire și pentru situații de fațadă.
    Chiar astăzi, povestind cu o prietenă, care are mai mulți copii ca și mine, dar care este la o distanță destul de neaccesibilă zilnic sau cel puți lunar, îmi spune: 

„D: Ioana dragă, ai prietene cu mulți copii, cu care să te înțelegi și să te vizitezi cât de cât regulat?
Eu: Nu!
D: Ei bine, cu toate astea, nu mă abțin și îți spun. Nu te am și nu mă ai aproape. Dar eu când am musafiri, mai ales pe ne pusă masă, strâng, fac totul de fațadă. Sincer! Dar numai de fațadă. Însă în mintea mea văd toate neregulile. La început chiar îmi făceam griji că poate văd și musafirii ceea ce este doar în minte mea. Ha ha! Ce naivă! Dar apoi m-am învățat minte. Așa că îți spun să nu faci ca mine, fă cum crezi tu, cu îți este ție bine, dar orice ar fi nu te aduce singură în momente de epuizare, nu îți reproșa nimic. Nu juca teatru! Dacă ești obosită și clar se va vedea la un moment dat și ți se și spune, asta este. Totul este așa cum este. Nu încerca ca mai apoi să te dai peste cap să nu mai fi obosită prin te miri ce modalități, ci pur și simplu te duci și te odihnești. Fără să te simți frustrată că cineva te-a văzut obosită și epuizată și oare ce va spune acum despre tine. La fel se întâmplă și când vine vorba de organizarea casei și a timpului petrecut cu familia. Fă doar ceea ce are rost, doar ceea ce vă aduce liniște, petrece cât mai mult timp de calitate cu toți cei dragi, adună amintiri frumoase, căci astea sunt lucrurile și sentimentele ce vor conta peste ani!”
   
    Și așa și este! 
    Ce pot oferi? Ce-mi pot oferi?
    Tot ce mă face fericită, tot ce mă conectează cu familia și ne ține uniți, tot ce contează pentru viitor! Restul sunt doar elementele din spatele scenei vieții fiecăruia dintre noi și sunt detaliile care la un moment dat își vor găsi rezolvarea. Însă copii cresc, noi îmbătrânim și important este să rămânem cu cele mai minunate imagini despre ai noștri copii, să ne aducem mereu aminte de cele mai mari și chiar și de cele mai mici realizări ale lor, să ne oferim clipe de tandrețe lângă persoana iubită și să ne dezvoltăm armonios. Fără aceastea nu vom avea nici viață nici casă ordonată!

 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cu mămica la povești - Episodul 3

„Ceea ce nu ne omoară, ne face mai puternici” Friedrich Nietzsche           „Zâna Scutecel” actuala „Zanana”... Așa este cunoscută Ana Ivan, cea de-a treia mămică a minusculului meu proiect deși, cu fiecare lună care trece și cu fiecare poveste pe care o primesc pe email, proiectul meu crește și eu cu el.      V ă mărturisesc că Ana, a fost inspirația mea pentru acest blog. M-am regăsit mereu în tot ceea ce scria și mai ales în... „ Viața cu 3 copii și scrisul ca terapie”.      „Sunt Ana (de câte ori mă prezint, în capul meu mereu răsună „ce nume simplu” așa cum cântă Tudor Chirilă într-una din melodiile sale), am 40 de ani, 3 copii, un soț și 2 căței.      Cam așa ne prezentăm la modul general atunci când povestim cuiva de noi, nu?      Dar dincolo de aceste lucruri pe care le am în jurul meu, sunt Ana, un suflet de copil care nu a crescut dincolo de 14 ani, care iubește viața, iubește să scrie de la 8 ani (de când scriam poezii și scenarii de film) și care abia după 35 de ani și-a gă

Cu mămica la povești - Episodul 4

  Din moment ce am devenit mamă de copil special, am ajuns să cunosc multe mame puternice și pe copiii lor luptători. Adevărate minuni pe acest pământ! Două dintre aceste minuni sunt Emilia și fiica ei Agnes, de care v-am mai povestit într-un  articol . Astăzi, vine să vă spună chiar ea povestea și sper să vă ofere și vouă, așa cum mi-a oferit mie, curaj și putere să luptați pentru visul vostru, dar mai ales pentru copilul/copiii voștri. „Îți mulțumesc mult, Ioana, pentru provocarea lansată. Mă simt onorată să răspund cu entuziasm solicitării tale. Să fii mamă de 3 copii și să aduci comunității un plus de valoare, e mare lucru.  Eu sunt Emilia, am 36 de ani, un copil special și un soț ( c-așa-i modelul ♥️♥️♥️), o familie numeroasă minunată și prieteni in multe colțuri ale lumii. De mică am fost atentă la relațiile interumane și extrem de sociabilă. La bază sunt învățătoare, apoi absolventă de Sociologie si un master pe dezvoltare comunitară. Pentru că învățarea nu e niciodată suficien

32 de ani și gândurile mele despre viață

Astăzi, este o zi specială. Se spune că femeile nu trebuie întrebate de vârstă, dar nici ele nu trebuie să o dezvăluie. Am fost de multe ori numită „copilul de 14 ani” chiar dacă eu aveam 20, „copilul cu copii”, „mamă foarte tânără”; nu m-au deranjat aceste afirmații.  Recunosc că în multe chestiuni de viață am fost o grăbită, probabil pentru că am vrut să demonstrez că pot.  Cui? Nici astăzi nu știu.  Mie? Probabil.  Remușcări pentru că m-am grăbit? Da!  Cu toate acestea nu m-am oprit. Am fost mereu persoana care a vrut mai mult de la ea, în primul rând. Dar și persoana care s-a încrezut mult în oamenii care nu au meritat. Am suferit și nu m-am vindecat total, încă. Dar am avut mereu o CREDINȚĂ aparte; iertarea și uitarea vin cu timpul. Nu mă mai grăbesc!  Am învățat că momentele trebuie savurate mai mult și sunt mult mai frumoase când sunt spontane. Pregătirea, programarea, nu se vor plia mereu pe momentul pe care îți dorești să îl trăiești.  Spontan este și acest articol. M-am trez